021

88782368

021

88782368

جراحی زیبایی چانه

یکی از موثرترین جراحی ها برای زیبایی صورت ، جراحی زیبایی چانه است که اصطلاحا ” منتوپلاستی ” نامیده می شود که می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی زیبایی ظاهر داشته باشد. در ادامه مقاله با دکتر امرالله حسینی همراه باشید تا در رابطه با این فرایند مزایا و معایب ها و هر آنچه که باید در رابطه با عمل زیبایی چانه بدانید ، آشنا شوید. ایمپلنت یا پروتز چانه یکی از چندین روش جوانسازی و زیبایی صورت است که می توان با انتخاب آن صورتی زیبا و بدون نقص را تجربه کرد. اگر شما نیز از فرم چانه و یا تناسب آن با دیگر اعضا صورت خود احساس خرسندی ندارید بهتر است این متن را با دقت مطالعه کنید.

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

جراحی زیبایی صورت

همانگونه که می دانیم زیبایی صورت به معنی هارمونی یا هماهنگی اجزای صورت با یکدیگر است و اثرات متقابل اجزای صورت بر یکدیگر غیرقابل انکار است. رایج ترین عمل جراحی زیبایی در حال حاضر در کشور ما و بلکه جهان ، جراحی بینی ( رینوپلاستی ) است ، اما باید بدانیم که در بین همه مداخلات موجود برای زیبایی صورت ، سه اقدام هستند که از همه موثرتر هستند :

  • رینوپلاستی
  • جراحی های ارتوگناتیک ( فک )
  • ارتودنسی ( به طور کلی زیبایی دندان ها ).

از تاثیرات متقابل اجزای صورت بر روی یکدیگر ، یک مثال واضح وجود دارد و آن این است که اگر چانه شخص عقب تر از حد طبیعی باشد، باعث بزرگ دیده شدن بینی می شود. مشکلات چانه از نظر زیبایی ( چه از لحاظ اندازه و چه از لحاظ شکل و موقعیت سه بعدی ) متعدد و متنوع هستند. آنالیز تشخیصی صورت ، خود یک علم و فن جداگانه محسوب می شود و برای عموم مردم قابل آموزش و ساده سازی نیست. اما در اینجا به عنوان یک مقاله آموزشی در رابطه با جراحی زیبایی چانه برای عموم افراد سعی کرده ام ، مطالب را ساده کنم.

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

جراحی زیبایی چانه

به زبان ساده و به طور کلی در نمای نیمرخ ( همانگونه که در شکلها می بینید ) اگر خطی از خط لب پایین به صورت قائم فرض کنیم چانه باید تقریبا مماس بر آن خط باشد. اگر عقب تر از این خط باشد ، کوچک ( میکروجنی ) و اگر جلوتر باشد ، بزرگ ( ماکروجنی ) محسوب می شود. هر کدام از این ها ، درمان های خاص خودشان را دارند.

 

جراحی زیبایی چانه

 

عمل زیبایی چانه عقب

در اینجا ما به شایع ترین بد شکلی چانه می پردازیم که بسیاری از بیمارانی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند ، گرفتار آن هستند و برای آن ها بزرگی بینی آزار دهنده است در حالیکه از تاثیر ” کوچک و عقب بودن چانه ” بر بینی ممکن است ، بی خبر باشند. برای اصلاح کوچکی و عقب بودن چانه ، به طور کلی دو روش جراحی زیبایی چانه وجود دارد :

  1. ایمپلنت چانه یا پروتز چانه
  2. ژنیوپلاستی استخوان فک ( برش و جابجایی فک )

که هر دو روش می توانند ، موثر و مفید باشند. انتخاب بین آن ها به نظر پزشک معالج و انتخاب خود بیمار بستگی دارد.

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

پروتز چانه

یکی از عالی ترین مهارت های یک جراح زیبایی صورت ، مهارت کار با پروتزها است که در مقالات دیگر هم درباره آن ها با شما صحبت خواهم کرد. نکته اصلی و اساسی که باید بدانید این است که استفاده از پروتزها در بینی، کار جالبی نیست و به دلیل عوارض و مشکلات متعدد ناشی از استفاده از پروتزها در بینی که در دراز مدت گریبان گیر بیماران میشود. به همین دلیل من هرگز از پروتز در بینی استفاده نکرده و نخواهم کرد. در مورد بینی اگر بینی شخص به هر دلیل غضروف کافی نداشته باشد، به راحتی میتوانیم از غضروف لاله گوش یا دنده خود شخص استفاده کنیم.اما برعکس بینی، پروتزها در بعضی نواحی صورت مانند چانه، گونه و زاویه های فکی، خیلی عالی هستند و نتایج دراز مدت بسیار مطمئن دارند.

برای جراحی زیبایی چانه ، اصلاح عقب بودن و کوچکی چانه، من از پروتز (سیلاستیک) از برندهای با بهترین کیفیت و استاندارد عالی که مورد تایید منابع معتبر جهانی هستند ، استفاده می کنم که در طول مدت تجربه 15 ساله کار با پروتزها، امتحان خود را به خوبی پس داده اند. این پروتزها، سازگار با بدن هستند و پس از مدت کوتاهی با تشکیل کپسولی از بافت همبند توسط خود بدن، آنچنان با بافت ها درمی آمیزند که نمای کاملا طبیعی خواهند داشت. برای جاگذاری پروتز چانه، میتوان از برش داخل دهانی یا برش پوستی در چین زیر چانه ای استفاده کرد که هر دو مطلوب و کاربردی هستند و بسته به شرایط بیمار و انتخاب جراح یکی از دو روش اجرا میشود.

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

طول مدت عمل حدود بیست دقیقه است و میتوان آن را بدون بیهوشی عمومی و با بی حسی موضعی انجام داد. انتخاب روش بی حسی یا بیهوشی به نظر جراح و بیمار بستگی دارد.

مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی چانه

آماده سازی های قبل از عمل برای جراحی چانه ، شبیه جراحی بینی است و همینطور مراقبت های بعد از عمل آن بنابراین نیازی به تکرار آن ها نیست و می توانید به مقالات آموزشی مربوط به بینی در همین سایت مراجعه کنید.

دوره نقاهت جراحی چانه

اما دوره نقاهت جراحی چانه بسیار کوتاه تر از جراحی بینی است بطوریکه معمولا فقط به یک تا دو هفته چسب زدن نیاز دارد و بیمار پس از یک هفته ، رژیم و فعالیت عادی خواهد داشت.

جراحی زیبایی چانه

 

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی چانه به شمار می روند ؟

  • آن دسته از عزیزانی که دارای غبغب بزرگ هستند
  • افرادی که چانه عقب رفته دارند
  • کسانی که فرم چانه آنان مربع یا نوک تیز است.

مزیت های جراحی کردن چانه چیست؟

همانطور که علت انجام این عمل برای چه منظوری می باشد، بهتر است که مزایای ارزنده آن را نیز بدانید. با ارزش ترین پیامد جراحی چانه در واقع ایجاد تعادل و تناسب در چهره افراد است. به ویژه برای آن دسته از بیمارانی که این روند را با جراحی بینی انجام می دهند بی شک بهترین نتیجه ممکن را از پروسه پیش رو دریافت می کنند. زیرا برخی از افراد حتی با مشاهده نتیجه عمل بینی همچنان از فرم و تناسب صورت خود احساس رضایت را ندارند در چنین وضعیتی بهتر است که از این متد استفاده کنند که به طور معجزه آسایی شاهد زیبایی بدون نقض خود باشند.

مشاوره با جراح زیبایی چانه

زیبایی از دید هر فرد بسیار متفاوت است این تمایز موجب شده است که بسیاری بر این باور باشند که تصمیمات اتخاذ شده درست و مناسب می باشد. اما برای بسیاری تصمیم گیری تنها به دلیل شنیدن چند تعریف و تمجید در ارتباط با عدم تناسب اعضا صورت می باشد. از همین رو بهتر است که بعد از گرفتن تصمیم برای انجام جراحی چانه ابتدا به دکتر مراجعه کرده و با دریافت مشاوره می توانید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید و در پایان خود را آماده برای مشاهده تغییرات اساسی آماده کنید. برای برخی شاید نیازی به انجام جراحی کردن چانه نباشد و تنها از سر احساساتی شدن تصمیم به این امر را گرفته اند.

عوارض جراحی چانه

از نظر عوارض جراحی زیبایی چانه ، مانند جراحی های دیگر زیبایی اگر توسط یک جراح مجرب و با دقت ، با رعایت استانداردهای تشخیصی و درمانی و مراقبت های درست پس از عمل ، اجرا شود ، میزان عوارض بسیار ناچیز است و احتمال آن کم است. اما به هر حال عفونت محل عمل ، جوش نخوردن یا بد جوش خوردن ، جابجایی و غیره از مواردی هستند که در گزارشات و منابع علمی ذکر شده اند و خوشبختانه ما در طی سالیان دراز کار با پروتزهای صورت تا کنون عارضه جدی ، با آن ها نداشته ایم ولی به هر حال هم بیمار و هم جراج هستند که باید به فکر این عوارض و چاره کردن آن ها در صورت بروز باشد.

نکته مهم این است که بدانیم ، جراحی چانه عملی است که جزئی و کوچکتر بنظر می رسد و نسبت به عمل جراحی بینی واقعا ساده تر است اما تاثیر شگرفی بر زیبایی صورت دارد و قابل برگشت هم هست، یعنی اگر بیمار حتی پس از سال ها ، از آن خوشش نیاید به راحتی قابل برداشت است. این قابلیت برداشتن پروتز اطمینان خاطری برای بیمار ایجاد میکند هر چند که تاکنون موردی بعنوان برداشتن پروتز در تجربه پانزده ساله نداشته ایم.

 

 

انتخاب بین روشهای دیگر و پروتز برای چانه

یکی از سوالات در طی سال های اخیر این است که برای اصلاح کوچکی چانه آیا می توان از فیلرها ( ژل یا چربی ) به جای جراحی زیبایی چانه استفاده کرد ؟ جواب این است که بله ولی با رعایت دو موضوع مهم :

اینکه تزریق فیلرها یا تزریق چربی فقط موارد جزئی را می تواند برطرف کند و عقب بودن جدی و قابل توجه چانه با این روش ها قابل اصلاح نیست و نکته دیگر اینکه در موارد مختلف هم که ما از آن ها استفاده می کنیم ، موقت هستند و نیاز به تزریق های مجدد و مکرر خواهند داشت. جدا از اینکه فیلرهای خوب و اصل بسیار گران هستند و تزریق چربی هم قادر به حجم دادن در مقادیز زیاد مثل عقب بودن شدید چانه، نیست . درباره فیلر و تزریق چربی در صورت در فرصت های دیگر با شما صحبت خواهم کرد. امیدوارم این یادداشت در آموزش نکات اساسی برای جراحی چانه مفید باشد. حتما قبل از مراجعه برای مشاوره آن را خوانده باشید. مانند همیشه سعی کرده ایم با استفاده از عکس و فلیم ها ، اهداف آموزشی درست و صادقانه را دنبال کنیم .

 

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

جراحی زیبایی چانه

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و سوالات خود را از طریق راه های متعدد و متنوع ارتباطی که در اختیار شماست ، مطرح بفرمایید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی