021

88782368

021

88782368

جراحی بینی های گوشتی

یکی از پرسش های رایج بیماران در رابطه با جراحی بینی، همیشه سوالاتی درباره ی جراحی بینی های گوشتی است. از همین رو دکتر امراله حسینی بهترین جراح بینی تهران سعی کرده است در این مقاله در رابطه با این عمل زیبایی توضیحات کامل و جامعی را بیان کند. اگر شما نیز متقاضی عمل زیبایی بینی گوشتی در تهران یا شهر های دیگر ایران هستید و می خواهید در رابطه با این عمل اطلاعات بیشتری کسب کنید بهتر است این مقاله را از دست ندهید.

جراحی بینی های گوشتی
جراحی بینی های گوشتی

جراحی بینی های گوشتی

اصطلاح “گوشتی” ، معمولا برای بینی هایی به کار می رود که دارای پوست ضخیم و بافت نرم فراوان هستند. به عبارت دیگر به جز بافت های سخت ( استخوان ها و غضروف ها ) که سازنده ی اسکلت بینی هستند، بینی دارای بافت نرم نیز هست که شامل پوست، بافت زیر جلدی،عضلانی و غیره است. اگر در یک بینی حجم بافت نرم( که به بیان عامیانه همان پوست و گوشت می شود) زیاد باشد، گوشتی محسوب می شود. به زبان ساده می توان گفت که عمل جراحی زیبایی بینی، عمدتاً بر روی اسکلت بینی انجام می شود، یعنی بافت استخوانی و غضروفی.

جراح پوست و گوشت را از روی اسکلت بلند می کند، بر روی اسکلت بینی اقدامات اصلی جراحی را انجام می دهد و در خاتمه عمل، پوست و گوشت را(بعنوان پوشش یا کاور بینی )دوباره به جای خودش بر می گرداند. اگر پوست یا بافت زیر جلدی خیلی کلفت و ضخیم باشد، درعمل چندان قابل ظریف سازی و نازک کردن نیست. البته بعضی اقدامات کمکی در بعضی از بیماران( مانند تکنیک های defatting و غیره) انجام می گیرد.

اما در مجموع، می توان گفت که این اقدامات تاثیرات شگرفی در کم کردن بافت گوشتی ندارند و فقط تا حدودی بسته به مورد، نقش کمک کننده خواهند داشت. واضح است که پوشش ضخیم برای هر اثر هنری، از ظرافت آن کم می کند و مانع از خوش تراش شدن می شود. پس یکی از دلایلی که بینی های گوشتی با انجام جراحی بینی های گوشتی ، ظریف و خوش تراش نمی شود، این است.

یک نکته بسیار مهم دیگر که سعی می کنم آن را به زبان ساده برایتان توضیح دهم یکی از اصول اساسی و مفاهیم کلیدی در جراحی بینی های گوشتی است : کیفیت پوست بینی در جراحی نقش تعیین کننده ای دارد. اینکه ما در جلسات مشاوره قبل از عمل بر روی این مسئله تاکید می کنیم و همکاری تنگاتنگی بین ما و متخصصین پوست برای بهبود کیفیت پوست برقرار است، ریشه در این نکته دارد. تا آنجا که از نظر علمی و فنی مقدور باشد باید قبل از عمل و نیز بعد از عمل برای بهبود کیفیت پوست چاره اندیشی شود تا پوست های خیلی چرب، پر آکنه و بسیار ضخیم، همکاری بهتری با بینی عمل شده داشته باشند.

یکی از اصول و مفاهیم کلیدی در جراحی بینی های گوشتی “انطباق پوشش بی اسکلت” است. یعنی اندازه اسکلت بینی باید فقط به حدی کوچک شود که پوست به عنوان پوشش بینی بتواند بطور کامل بر روی آن منقبض شود و هیچ گونه فضای خالی(فضای مرده) بین پوست و اسکلت بینی نباید وجود داشته باشد.

نکته اینجاست که پوست به عنوان یک بافت زنده، توان انقباضی مشخص و محدودی دارد. یعنی اینطور نیست که هر چقدر که اسکلت بینی کوچک شود، پوست هم براحتی جمع شود. میزان همکاری پوست برای جمع شدن یا قدرت انقباض پوست بر روی اسکلت به جنس پوست بستگی دارد. “پوست های ضخیم” یعنی همان بینی های گوشتی نمی توانند به خوبی منقبض شوند، یعنی قدرت انطباق با اسکلت کوچک شده را ندارند.

جراحی بینی های گوشتیجراحی بینی های گوشتی

 معنی و مفهوم این گفتار این است که جراح هر مقدار که دلش بخواهد نمی تواند یک بینی را کوچک کند بلکه میزان کوچک کردن بینی به جنس بینی بستگی دارد. در بینی های با پوست ضخیم و گوشتی، به دلیل جنس بافت های پوششی و محدودیت توان انقباض پوست بر روی اسکلت، نمی توان و نباید اسکلت بینی را خیلی کوچک کرد.

زیرا اگر اسکلت بینی فراتر از توان انقباضی پوست کوچک شود و فضای مرده بینی اسکلت جدید بینی و پوست شکل بگیرد، قانون طبیعت این است که این فضای مرده را بعداً بافت گوشتی اضافه جدیدی و بعدتر بافت اسکار و فیبروز، پر خواهد کرد که در زبان عامیانه “گوشت اضافه” خوانده می شود. بافتی که منجربه بد شکل تر شدن و بزرگ تر شدن بینی در آن ناحیه می شود و نتیجه ی جراحی بینی های گوشتی را به هم می ریزد.

جراحی بینی های گوشتی

پس بینی های گوشتی به این دلیل که در کوچک تر شدن اندازه نیز دچار محدودیت هستند و همواره باید اندازه ای از اسکلت بینی برایشان انتخاب شود که با توان انقباضی پوست منطبق و متناسب باشد، تا نتیجه عمل جراحی در دراز مدت پایدار، بدون عارضه و شکیل باقی بماند. اگر این اصول رعایت نشود بینی ممکن است تا زمانیکه زیر چسب است خوب به نظر برسد ولی پس از مدتی دچار افزایش سایز و بازگشت بد شکلی هایش می شود.

بنابراین توضیحات، واضح است که در جراحی بینی های گوشتی انتخاب بیمار و انتخاب جراح دارای اهمیت ویژه ای است.بیمار باید اطلاعات کافی از عمل جراحی داشته باشد.

  • شدنی ها و نشدنی های جراحی را بشناسد. مشاوره دقیق با جراح داشته باشد. در انتخاب پزشک با تجربه دقت کند.
  • مهم تر از همه اینکه شخصی که دارای بینی گوشتی است به هیچ وجه نباید توقع بینی ایده آل از عمل جراحی داشته باشد.
  • واقع بینی و راضی بودن به بهبودی های مقدور و ممکن از نظر فنی، پیش شرط اصلی برای اقدام به جراحی است.

جراحی بینی های گوشتی

سخن آخر

امیدوارم تا حدودی پیچیدگی این موضوع را برایتان روشن کرده باشم.

موضوعی که همواره باعث نگرانی بیمارانم بوده است و یکی از رایج ترین پرسش ها در حوزه جراحی کردن بینی است که اتفاقاً اشتباهات فراوانی هم در تشخیص و درمان رخ می دهد و باعث بروز مشکلات بسیاری است. هنوز هم خطاهای تشخیصی و درمانی در جراحی بینی های گوشتی است که باعث پیدایش عوارض متعدد و تحصیل نتایج نامطلوب می گردد.

در تجربه ی بیست و سه ساله گذشته، دریافته ام که هیچ چیز جایگزین آموزش چهره به چهره بین پزشک و بیمار نمی شود،به خصوص وقتی که، اما و اگرهای فراوانی درباره ی یک عمل جراحی وجود دارد. بیماران دارای بینی گوشتی باید از فضای مجازی بیرون بیایند و به فضای واقعی هم قدم بگذارند و در انتخاب جراح نسبت به بیماران دیگر، بیشتر دقت کنند، مشورت بگیرند و قبل از عمل جراحی بیشتر فکر کنند.

فیلم جراحی بینی گوشتی در تهران توسط دکتر امراله حسینی

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی