021

88782368

021

88782368

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 پوست های نازک و جراحی زیبایی بینی چه رابطه ای دارند ؟ یکی از تاثیرگذارترین عوامل در نتیجه جراحی زیبایی بینی ، کیفیت پوست است و یکی از تقسیم بندی های رایج از نظر جنس پوست ، از نظر ضخامت پوست است که به سه دسته پوست های نازک ، پوست های نرمال ( با ضخامت متوسط ) ، پوست های ضخیم تقسیم می شود.  بهترین پوست ها برای جراحی زیبایی بینی ، پوست های نرمال با ضخامت متوسط هستند. بطور طبیعی پوست یکی از ترمیم کننده های اصلی در جراحی بینی است.

 

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 

پوست های نازک و پوست های ضخیم هر کدام بدی هایی دارند که موجب فاصله گرفتن بینی از نتیجه ایده آل می شود.
پوست های نازک ، آستر ضعیفی دارند و بافت چربی زیر جلدی در آن ها کم است. نازکی پوست ، خود دارای درجات مختلفی است. هر چه پوست نازک تر باشد ، عمل جراحی مشکل تر می شود از این نظر پوست نازک ، توان کمتری برای ” پوشاندن ” و ” استتار طبیعی ” نامنظمی های جزئی اسکلت زیرین خود دارند. پوست های نازک تمام جزئیات اسکلت زیرین خود را به صورت لبه های برجسته یا فرورفته استخوانی یا غضروفی نشان می دهند. در عمل جراحی بینی هم ، کار عمده و اساسی در واقع روی اسکلت بینی انجام می شود و پوست را نمی توان عوض کرد.

 

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 

پوست نازک در جراحی زیبایی بینی

غضروف ها که از خودشان رگ ندارند ، از بافت های اطراف خون می گیرند و لا به لای غضروف ها و استخوان هایی که با عمل جراحی جابجا شده اند ، برش خورده اند یا دوخته شده اند توسط بافت همبندی ( مانند سیمان در کارهای ساختمانی ) پر می شود. در طبیعت بدن ، این بافت همبند را پوست می سازد. هر چه پوست نازک تر و ضعیف تر باشد ، بافت همبندی ( سیمان یا دوغاب ) کمتری می سازد و نمی تواند لابلای این غضروف ها یا استخوان ها را پر کند و فاصله ها را بپوشاند. پس می بینید که نقش پوست بسیار حیاتی است.

این است که در بینی های با پوست نازک به طور طبیعی توقع داریم ، بعد از عمل جراحی ، لبه های اسکلت قابل لمس و قابل مشاهده باشند و نامنظمی های ریز و ظریفی در سطح بینی عمل شده وجود داشته باشد. شما باید این موضوع را بدانید تا اگر وسواس چک کردن سطح یا وسواس داشتن بینی کاملا صاف ( بدون هیچ گونه لبه قابل لمس یا قابل مشاهده حتی در حد خفیف و بسیار جزئی ) دارید ، از عمل جراحی منصرف شوید. اما اگر چنین وسواسی ندارید می توانید عمل کنید و از مزایای داشتن یک بینی زیباتر و شکیل تر در طول زندگی لذت ببرید.

 

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 

ما جراحان در انجام عمل های جراحی برای پوست های نازک ، دقت و ظرافت بیشتری به کار می بریم ولی با رعایت همه استانداردهای جراحی و مراقبت های دقیق باز هم نمی توان حالت طبیعی پوست نازک را انکار کرد. باید بپذیریم که در مورد این پوست ها واقعیت این است که این نقطه ضعف وجود دارد و جنس پوست ، قابل عوض کردن نیست.

مشکل ترین موارد جراحی زیبایی بینی

از نظر من ، مشکل ترین موارد جراحی زیبایی بینی ، معمولا مربوط به مواردی است که پوست بسیار نازک است و بینی کاملا و شدیدا کج باشد که در دست بهترین جراحان جهان هم ، رسیدن به بینی شاقول و صد در صد صاف و منظم ، غیر ممکن است.

یکی از راه های کمتر کردن تاثیر منفی نازکی شدید پوست ، استفاده از ” فاسیا ” برای گستراندن زیر پوست در آخر عمل جراحی بینی است که مانند آستر لطیف همبندی ، به بهبود ضخامت و کیفیت پوست کمک خواهد کرد. ( لطفا به مقاله مواد اصلی کاربردی در جراحی زیبایی بینی مراجعه بفرمایید تا با بافت فاسیا آشنا شوید. ) در کنار این عیب اصلی که بطور طبیعی ، پوست های نازک دارند ، اینگونه پوست ها محاسنی هم دارند بطوریکه معمولا جوش خوردن برش های جراحی در آن ها بهتر و کاملتر و سریعتر است.

 

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

همچنین پوست های نازک معمولا سریعتر و بهتر ، روند کاهش تورم بعد از عمل را طی می کنند. ورم در آنها سریعتر می خوابد. پوست های نازک نیاز به چسب زدن کمتر و کوتاه تری دارند و اینها از مزایای داشتن پوست نازک است. اما استتار ناپذیری پوست نازک ، کفه ترازو را به سمت معایب سنگین تر می کند.

پوست های نازک در جراحی بینی

نکته علمی این مطالب این است که پوست های نازک با احتمال بیشتری ممکن است نامنظمی سطحی داشته باشند. این نامنظمی ها در حد خفیف و جزئی که مربوط به طبیعت بافت پوست است نیاز به مداخله ای ندارند و بیمار و جراح باید با واقع بینی ، نتیجه خوب را بپذیرند و دنبال ایده آل های تخیلی نباشند.

اما اگر این نامنظمی ها یعنی برجستگی و فرورفتگی سطح بینی ، شدید باشند ، نیاز به جراحی ترمیمی برای اصلاح آن ها یا کمتر کردنشان ممکن است ضرورت پیدا کند. که در اکثر موارد یک کار کوچک و ترمیم سریع و ساده خواهد بود.
پس کیفیت پوست ، یک عامل سرنوشت ساز در جراحی بینی است. هر کاری که بتوان برای بهبود کیفیت پوست ، قبل یا در حین یا بعد از عمل انجام داد ، باید مورد توجه قرار گیرند و اجرا شوند.

اما واقعیت بزرگ و اساسی در مورد پوست های نازک ، یعنی ” نشان دادن اسکلت بینی عمل شده ” و ” ناتوانی در استتار و پر کردن فاصله ها ” چیزی است که همه باید به آن آگاهی داشته باشیم.

 

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینیپوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 

عمل جراحی بینی موفق

فراموش نکنیم که وظیفه اصلی ما ، آموزش واقعیت ها به بیماران مان به صادقانه ترین روش ممکن است. تبلیغات دروغین و گزافه گویی های خاله زنکی برای گول زدن مخاطب و جذب مشتری به هر قیمتی ، کار ما نیست. اگر می خواهید عمل جراحی موفق داشته باشید ، سعی کنید این عمل را بطور کامل بشناسید و دقیقا بدانید با این عمل چه چیزهایی را می توانید به دست آورید و چه چیزهایی را نمی توانید به دست آورید.

تبلیغات دروغین و فریبنده و غیر علمی ، در مورد آنچه نمی توانید با یک عمل یا یک درمان ، به دست آورید ، هیچگونه اطلاعاتی به شما نمی دهند. آن ها فقط خوبی های عمل را آن هم با بزرگنمایی به شما می گویند. اما حقیقت این است که هر شخص با توجه به جنس بینی و مشخصات بینی و صورت در هر عمل زیبایی ، چیزهایی را می تواند به دست آورد و چیزهایی را نمی تواند به دست آورد و این جملات را بهترین و ذبده ترین جراحان جهان بارها و بارها مورد تاکید قرار داده اند.

پوست های نازک و جراحی زیبایی بینی

 

یک ضرب المثل در بین جراحان زیبایی وجود دارد که ” آنچه به دست می آورید بستگی به چیزهایی دارد که از قبل داشته اید “.

“ What you have determines what you get “

پس نتیجه عمل به داشته های قبلی شما بستگی دارد ، یکی از این داشته ها جنس پوست است که درباره آن توضیح دادم.
امیدوارم دیگر مقالات آموزشی سایت را بخوانید و سوالاتتان را با ما در میان بگذارید.

دکتر امراله حسینی

99/2/10

دکتر حسینی