021

88782368

021

88782368

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

یکی از تاثیرگذارترین عوامل در نتیجه جراحی بینی « کیفیت پوست » است و یکی از تقسیم بندی های رایج از نظر جنس پوست ، بر مبنای ضخامت پوست است که به سه دسته  پوست های نازک ، پوست های نرمال ( با ضخامت متوسط ) و پوست های ضخیم تقسیم می شود. بهترین پوست ها ، برای این عمل ، پوست های نرمال با ضخامت متوسط هستند. قبلا در مقاله دیگری در همین سایت ، درباره پوست های نازک ، توضیح داده ام و اکنون در این مقاله به پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی می پردازیم.

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

پوست های نازک و پوست های ضخیم هر کدام بدی هایی دارند که موجب فاصله گرفتن از نتیجه ایده آل می شود.
می دانیم که عمل جراحی زیبایی بینی ، بر روی اسکلت بینی انجام می شود. یعنی پوست و گوشت ( بافت نرم بینی ) با برش هایی از روی اسکلت بلند می شوند و تغییرات لازم بر روی اسکلت ( شامل غضروف ها و استخوان ها ) صورت می گیرند و در پایان پوست و گوشت ( پوشش بینی ) دوباره بر روی اسکلت جدید قرار می گیرد.

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی دماغ یک عمل بسیار ظریف و دقیق است و منظور جراح این است که تغییراتی که بر روی اسکلت اعمال می کند ، به خوبی از ورای پوست دیده شوند تا بتواند هنرنمایی خود را بروز دهد. تصور بفرمایید که وقتی پوست ( یا پوشش روی اسکلت بینی ) کلفت و ضخیم باشد، وقتی اسکلت بینی را در پایان عمل جراحی می پوشاند ، تغییرات ظریف میلی متری را که ما بر روی اسکلت ایجاد کرده ایم می پوشاند و پر می کند و مانع نمایش ظرافت کاری ها می شوند.

این است که « ظریف سازی » در بینی های دارای پوست ضخیم ، کمتر از پوست های نرمال ، قابل انجام است. همچنین پوست های ضخیم ، بیشتر ورم می کنند و دوران طولانی تری برای ترمیم و خوابیدن تورم نیاز دارند و معمولا چسب زدن طولانی تری احتیاج دارند.

همچنین پوست های ضخیم ، مانع ” کوچک سازی ” سایز بینی می شوند. برای اینکه با این مسئله آشنا شوید حتما مقاله « جراحی بینی های گوشتی » را مطالعه بفرمایید. در واقع در اصطلاح عامیانه به بینی های با پوست ضخیم « گوشتی » گفته می شود و ما به این موضوع در آن مقاله بطور مفصل پرداخته ایم. پوست های ضخیم همه مانند هم نیستند و به یک میزان اثر منفی بر عمل جراحی زیبایی ندارند.

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

پوست های ضخیم که ویژگی های ذیل را دارند :

  1. آکنه ( جوش صورت ) دارند.
  2. سوراخ های نشانگر عمق غدد سباسه ( منافذ یا Pores ) دارند.
  3. دارای فولیکول های مو
  4. دارای التهاب ( مانند آکنه روزاسه )
  5. ترکیبی از موارد فوق ( نمای چربی یا پوست پرتقالی )
  6. چرب ( oily )

از مواردی هستند که موانع کار برای زیباسازی و ظرافت سازی و کوچک کردن بینی هستند.

 

 

در اینگونه موارد باید 3 نکته اصلی مورد توجه قرار گیرند :

  1. درمان هایی که بتوان برای بهتر کردن پوست چه قبل عمل ، چه در حین عمل و چه بعد از عمل ، انجام داد باید انجام شوند. در بسیاری از موارد با پزشک متخصص پوست مشاوره می نماییم و در واقع ایشان عضوی از تیم پزشکی ما هستند تا پوست بهترین شرایط مکفی را داشته باشد. پوست های ضخیم و روغنی ( چرب ) از موارد استثنائی هستند که ما از ایزوترتینوئین ( آکوتان ) برای درمان ، کمک می گیریم در حالیکه استفاده از این دارو در پوست های نازک و نرمال ، مضر است.
  2. نازک کردن پوست با برداشتن چربی و بافت همبندی در حین عمل جراحی ( defatting ) ، یکی از اقداماتی است که ما انجام می دهیم اما این اقدام تاثیر چندان بارز و دراز مدتی ندارد. در بسیاری موارد ، در بینی های گوشتی ، وقتی بینی را باز می کنیم ، با یک لایه ضخیم چربی و بافت نرم فراوان روبرو می شویم و روی غضروف های نوک بینی و اطراف را پوشانده اند ( همانطور که در تصویر ذیل می بینید ) در حالیکه در پوست های نرمال ، اینطور نیست و فاصله پوست – اسکلت بافت نرم چندانی ندارد. ( فرق بینی گوشتی و غیر گوشتی )
  3. پوست های ضخیم و میزان گوشتی بودن بینی ، درجات و مراتبی دارد. داشتن پوست ضخیم به این معنی نیست که شما نباید عمل کنید یا جراحی زیبایی بینی برای شما مفید نیست.

در واقع پس از معاینه و در جلسات مشاوره ما میزان گوشتی بودن ، جنس پوست را برایتان توضیح می دهیم و به شما خواهیم گفت که بر اساس جنس بینی و مشخصات دیگر ، بینی شما تا چه اندازه می تواند از این عمل سود ببرد ؟

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

چه تغییراتی را می توان انجام داد و چه تغییراتی را نمی توان. فراموش نکنیم که وظیفه اصلی ما آموزش واقعیت ها به بیمارانمان به صادقانه ترین روش ممکن است. تبلیغات دروغین و گزافه گویی های خاله زنکی برای گول زدن مخاطب و جذب مشتری به هر قیمتی کار ما نیست. اگر می خواهید عمل جراحی موفق داشته باشید ، سعی کنید این عمل را بطور کامل بشناسید و دقیقا بدانید با این عمل چه چیزهایی را می توانید به دست آورید و چه چیزهایی را نمی توانید.

تبلیغات دروغین و فریبنده و غیر علمی که به وفور در همه جا پراکنده اند در مورد آنچه نمی توانید با یک عمل جراحی یا هر درمانی ، به دست آورید و در مورد نکات منفی ، اصلا صحبتی نمی کنند ، آن ها فقط خوبی های عمل جراحی را آن هم با بزرگنمایی به شما می گویند و بعد از عمل شما را با مشکلات ناخواسته تنها می گذارند.

اما حقیقت این است که هر شخص با توجه به جنس بینی و مشخصات و صورت ، در عمل زیبایی چیزهایی را می تواند به دست آورد و چیزهایی را نمی تواند به دست آورد و این جملات را بهترین و زبده ترین جراحان جهان ، بارها و بارها مورد تاکید قرار داده اند.

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

یک ضرب المثل در بین ما جراحان زیبایی وجود دارد که :

« آنچه به دست می آورید بستگی به چیزهایی دارد که از قبل داشته اید. » “ What you have determines what you get “

پس نتیجه عمل ، به داشته های قبلی شما بستگی دارد. یکی از این داشته ها جنس پوست است که درباره آن توضیح دادم.
برای داشتن اطلاعات جامع درباره این عمل ، حتما بقیه مقالات سایت را بخوانید. در جلسه مشاوره ، دریابید که از نظر تغییر فرم و سایز ، بینی شما چه نکات مثبت و چه نکات منفی برای عمل دارد.

 

پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی پوست های ضخیم و جراحی زیبایی بینی

 

در صورتی که در این رابطه سوالی دارید می توانید در انتهای این مقاله سوالات خود را با در میان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ شما ارسال شود. در ادامه ویدیوی از جناب دکتر امراله حسینی بهترین جراح بینی تهران در رابطه با کیفیت پوست و پوست های ضخیم مشاهده خواهیم کرد.

دکتر امراله حسینی

99/2/12

دکتر حسینی