021

88782368

021

88782368

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم را چگونه استفاده کنیم ؟ یکی از روش های کمک کننده ، برای کاهش تورم ، کبودی ، خونریزی و کمک به ترمیم بینی ، پس از جراحی بینی ، استفاده از کمپرس هاست.

 

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم

 

استفاده از کمپرس سرد بعد از جراحی بینی

در 48 ساعت اول پس از عمل کردن بینی ، استفاده از کمپرس سرد مفید است. بهترین روش این است ، که از یخ خرد شده و ریز شده در کیسه فریزر ، استفاده کنید ؛ در حجم مثلا یک یا دو عدد گردو ، نه خیلی زیاد. یک پارچه پنبه ای تمیز ( یا یک گاز پانسمان ) را خیس کنید ، در حدی که مرطوب باشد ؛ آن را روی صورت بیمار بگسترانید. آن گاه این یخ خرد شده را که داخل کیسه ی نایلونی است ، روی گونه های بیمار قرار دهید. ( روی خود بینی نباید بگذارید. )

 

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم

 

مدت زمان حدود یک تا دو دقیقه کافی است. می توانید در ساعت های اول عمل ، هر 15 دقیقه ، این کار را تکرار کنید ؛ ولی در روز بعد ، هر 2 الی 3 ساعت یک بار کافی است.

کمپرس گرم بعد از جراحی زیبایی بینی

پس از 48 ساعت ، کمپرس گرم مفید خواهد بود. استفاده از حوله گرم ( مثلا گرم شده با اتو ) بر روی کل صورت از جمله بینی ( به مدت یک تا دو دقیقه )

دقت کنید حوله باید گرم باشد نه داغ ! اول روی دست خودتان امتحان کنید ، اگر داغ نبود روی صورت بگذارید. حوله گرم را تا وقتی کبودی در صورت دارید ، و حداقل به مدت یک هفته و حداقل سه بار در روز ، استفاده کنید.

 

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم

 

سخن پایانی

پروتکل های آموزشی ما ، مبتنی بر آموزش چهره به چهره ، مستقیم و فرد به فرد است ، که دستیارانم در مطب ، در جلسه آموزشی قبل از عمل ، آن را به شما عزیزان به صورت کامل و با جزئیات ، آموزش می دهند.

پس از جراحی زیبایی بینی ، کمپرس سرد و کمپرس گرم، را هم مانند کارهای عملی دیگر ، که کارهای کوچک و مهمی هستند ، قبل از عمل ، از سیستم آموزشی دکتر حسینی یاد بگیرید. درست مانند نحوه ی عوض کردن گاز جلوی بینی ، نحوه ی رژیم غذایی ، چگونگی چسب زدن ، نحوه ی مصرف داروها و غیره.

 

با آرزوی سلامتی شما عزیزان
دکتر امراله حسینی
25/4/1400

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی