021

88782368

021

88782368

شب قبل عمل بینی

شب قبل عمل بینی را چگونه بگذرانیم ؟ این سوالی است که اکثر بیماران در جلساتت مشاوره از جراحان بینی می پرسند. بیماران عزیزی که قصد جراحی دارند ، به ویژه عزیزانی که قصد جراحی بینی دارند ، لازم است نکاتی را در شب قبل عمل بینی ، رعایت کنند که دکتر امراله حسینی در ادامه این مقاله به هریک از آن اشاره نموده است.

تغذیه

شب قبل عمل بینی ، شام را به صورت سبک ولی پرانرژی صرف کنید. از مصرف شام با حجم زیاد و غذای چرب و سنگین ، بپرهیزید. از ساعت ده شب مصرف جامدات و از ساعت دوازده شب ، مصرف مایعات را متوقف کنید.

شب قبل عمل بینی

دقت کنید که شما حداقل باید هشت ساعت قبل از شروع بیهوشی ، ناشتا باشید. ( یعنی هیچ چیز نخورده باشید ) در موارد خاصی ممکن است ، ما ساعت ناشتایی شما را ، به دلیل زمان شروع جراحی که صبح زود نباشد ، تغییر بدهیم ، که به شما اطلاع داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ، مقاله تغذیه در عمل جراحی زیبایی بینی را مطالعه نمایید.

داروها

اگر دارویی خاص به دلیل بیماری خاص ، مصرف می کنید ، حتما در مورد نحوه ی مصرف آن از ما سوال کنید. مثلا کسانی که به دلیل کم کاری تیروئید ، قرص لووتیروکسین را صبح ها ناشتا مصرف می کنند ، باید طبق روال ، حتی صبح روز عمل هم ، با یک استکان آب این دارو را مصرف کنند.

توضیحات دکتر امراله حسینی در رابطه با داروهای قبل و بعد از عمل

 

آرامش قبل عمل

ما به منظور آمادگی شما قبل از عمل ، یک نسخه دارویی را معمولا یک هفته قبل عمل تجویز می کنیم. از جمله ی این داروها ، داروی آرام بخش است ، که ساعت ده شب قبل عمل بینی ، باید میل کنید و بعد به رختخواب بروید. داشتن خواب کافی و نداشتن اضطراب شدید ، به داشتن یک بی هوشی آرام و یک جراحی خوب ، کمک خواهد کرد.

هرگز از قهوه ، چای ، سیگار و … که موجب اختلال در خواب می شوند ، در شب قبل عمل بینی استفاده نکنید. یک عدد کپسول اس-امپرازول دارید ، که نیم ساعت قبل از شام میل می کنید.

شب قبل عمل بینی

آموزش همراه بیمار

کسی که شما را در بیمارستان همراهی می کند ، باید درست مانند خودتان آموزش های لازم را در مورد مراقبت های اولیه ، به صورت حضوری از تیم دکتر حسینی دریافت کرده باشد.

شناخت نسخه بعد از عمل

شما باید نسخه داروهای بعد از عمل را ، قبلا تهیه کرده باشید و نحوه ی مصرف آن ها را بدانید. همچنین آن را با خودتان هم به محل بستری ببرید ، تا با شما باشد.

داشتن مدارک شناسایی

شامل کارت ملی و شناسنامه خودتان و نیز ولی قانونی شما ( مثلا شوهر یا پدر ) می باشد ، و برای تشکیل پرونده الزامی است.

کلیه ی مدارک پزشکی

شامل هر چه آزمایش ، عکسبرداری ، مشاوره و غیره است ، که باید همراه داشته باشید. فکر نکنید چون آن ها را یک بار به دکتر نشان داده اید ، لازم نیست که همراه بیاورید. این مدارک به صورت کامل باید همراهتان باشد. چیزی را در منزل جا نگذارید.

 

 

استحمام

شب قبل عمل بینی حتما دوش بگیرید.

اصلاح صورت

آقایان باید به صورت کامل ، صورت را ( شامل ریش و سبیل ) اصلاح کنند ؛ به طوری که هیچ مویی قابل لمس نباشد.

حذف زیور آلات

هرگونه زیور آلات را باید از بدن خارج کنید. داشتن زیور آلات ( مانند دستبند ، گردنبند و غیره ) در اتاق عمل ، می تواند خطرات جانی به همراه داشته باشد.

نداشتن آرایش

مواد آرایشی ، مزاحمت جدی برای اتاق عمل خواهند داشت. در صورت داشتن هرگونه آرایش ( حتی جزئی و ملایم ) دکتر شما را ، از اتاق عمل بر خواهد گرداند و به این موضوع ، حساسیت جدی وجود دارد. رژ لب ، خط چشم و سایر موارد میکاپ ، ممنوع است.

شب قبل عمل بینی

ناخن ها بدون لاک ، بدون پوشش

دستگاه های مانیتورینگ بیهوشی ، با ناخن ها تماس دارند و نداشتن لاک یا ناخن های بلند ، یا ناخن های مصنوعی و غیره ، فوق العاده اهمیت دارد.

ناخن های دست و پا را کوتاه کنید. لاک نداشته باشید و اگر ناخن مصنوعی دارید ، حداقل در هر دست و هر پا ، 2 تا انگشت باید بدون ناخن مصنوعی باشند. به هر حال منظور این است که روی ناخن های طبیعی ، هیچ پوششی یا هر نامی که نامیده شود ، نباشد.

شناختن آدرس و مسیرهای دسترسی و تلفن های مرکز خروجی

بسیار مهم است که سر ساعت و بدون تاخیر ، در مرکز حضور داشته باشید.

آیا یاد گرفته اید که نکات مراقبتی اولیه پس از عمل ، چیست و چگونه انجام می شوند ؟

آیا همراه شما می داند ، هوشیاری طبیعی و تنفس طبیعی پس از عمل ، چیست ؟

موقعیت دراز کشیدن و نشستن شما ، چگونه باید باشد ؟

آیا نحوه ی گذاشتن یخ و تمیز کردن صورت ، را به همراهتان یاد داده اید ؟

مهم است که شما خودتان این موارد را ، از دستیاران ما یاد گرفته باشید و هم به همراه خودتان ، یاد بدهید. همیشه با مراجعه به سایت آموزشی دکتر حسینی ، می توانید اطلاعات لازم را کامل تر هم بکنید.

ملزومات همراه

لطفا آب و آبمیوه طبیعی ( اگر برایتان مقدور است ) ، در حد یک بطری کوچک به همراه داشته باشید. لباسی بپوشید که از جلو یا عقب دکمه دار باشد ؛ یعنی به راحتی پوشیده شود و به راحتی خارج شود. از نظر نحوه ی پرداخت هزینه ها ، از به همراه داشتن کارت بانکی معتبر و سایر موارد مالی ، اطمینان حاصل کنید.

شب قبل عمل بینی

تماس مداوم با ما

در صورتی که در روند پذیرش شما هرگونه اختلالی احساس کنید ، حتما بلافاصله ما را در جریان بگذارید. لازم است بدانید ، که تشریفات بستری و پذیرش ، یک پروسه وقت گیر است و به همین خاطر ، از شما خواسته ایم که زودتر از زمان عمل ، در مرکز جراحی حاضر باشید.

 

نکات مهم برای ساعت‌های حسّاسِ قبل از عمل

با آرزوی سلامتی و موفقیت شما عزیزان

دکتر امراله حسینی

مرداد 1400

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی