021

88782368

021

88782368

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی

امروزه یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در زمینه جراحی بینی مطرح است این سوال است که آیا راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی است ؟ راکوتان یا آکوتان ، در واقع نام تجاری “ایزوترتینوئین” خوراکی است. این دارو به نام های تجاری دیگری هم در بازار موجود است. این دارو برای درمان جوش صورت یا همان آکنه ، در موارد خاص کاربرد دارد. دارویی است که باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

 

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی

 

حاملگی تا مدتی پس از قطع دارو ممنوع خواهد بود؛ زیرا برای جنین به شدت عارضه دار است. عملکرد های کبدی و چربی خون ، باید کنترل شوند و چون دارو باعث خشکی پوست و مخاط های بینی ، دهان ، لب ها و چشم می شود ، باید مرطوب کننده های مناسب استفاده شوند.

راکوتان و جراحی زیبایی بینی

برای کسانی که قصد جراحی بینی دارند ، اگر پوست نازک دارند ، حداقل 3 ماه قبل از عمل ، باید این دارو را قطع کنند. افرادی که پوست نازک دارند ، بعد از عمل هم هرگز نباید از این دارو استفاده کنند. زیرا پوستشان نازک تر شده ، و باعث پیدایش نامنظمی سطح بینی می شود.

 

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی

 

برای کسانی که پوست ضخیم ، خیلی چرب و بینی گوشتی دارند ، وضعیت متفاوت است. آن ها می توانند در شرایط خاص و در صورت لزوم ، تحت نظر جراح خود ، این دارو را مورد استفاده قرار دهند. چه برای درمان آکنه و چه برای آمادگی پوست قبل و بعد از عمل. از تاثیرات مخرب آکوتان در بینی های عمل شده ، خشکی شدید بینی ، زخم تیغه بینی و گاهی سوراخ شدن تیغه بینی است. شستشوی مرتب بینی با سرم و نیز چرب کردن همیشگی آن ، جلوی این اثر مخرب را خواهد گرفت.

 

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی

 

سخن پایانی

خلاصه اینکه به شما توصیه اکید می کنم ، که هر درمانی که برای آکنه صورت توسط هر پزشکی برای شما نسخه شد ، ابتدا آن را با ما در میان بگذارید. اگر اجازه مصرف دادیم ، استفاده کنید. نام های ترکیبات مختلف تجاری این دارو به قدری زیاد است ، که شما خودتان نمی توانید در این مورد کنترلی داشته باشید.

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی یک اثر مفید و محدود ، در آمادگی پوست های ضخیم و چرب در بینی های گوشتی دارد ، که حوالی عمل جراحی ، گاهی قبل عمل و همیشه بعد از عمل ، در این گروه کوچک از بیماران ، ما آن را تجویز می کنیم؛ آن هم به صورت محدود و کنترل شده.

 

راکوتان تیغ دو لبه در جراحی بینی

 

برای در امان ماندن از خطرات این دارو ، فقط با اجازه و تحت نظر جراح بینی ، از آن استفاده کنید.

مواظب خودتان باشید.

دکتر امراله حسینی

25/4/1400

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی