021

88782368

021

88782368

مراقبت های بعد از جراحی بینی

جراحی بینی که منظور از آن در این یاداشت جراحی ” راینوپلاستی ” است، یک عمل پیچیده و حساس است که یکی از ویژگی های آن دوران طولانی صبر و انتظار – تقریبا یکساله – برای رسیدن به نتیجه ی نهایی است. در بینی های گوشتی این مدت زمان ، طولانی تر هم می شود. در حاصل نهایی عمل جراحی ، فاکتورهای متعددی تاثیرگذار هستند که بدون شک یکی از عوامل اصلی ، نقش جراح است. ( یکی از مقالات سایت به این موضوع اختصاص دارد، می توانید آن را مطالعه بفرمایید). اما یکی از عوامل مهم دیگر که روند ترمیم بعد از جراح تاثیر گذار است، مراقبت های بعد از جراحی بینی است که باید توسط پزشک و بیمار رعایت شود.

 

مراقبت های قبل از جراحی بینی

 

عمل جراحی بر روی بینی  ، از جمله عمل هایی است که نیاز به مراقبت های خاص دارد و واقعیت این است که اگر در این مراقبت های سهل انگاری شود، ممکن است باعث از بین رفتن زحمات جراح شود و نتیجه ی یک جراحی خوب به یک جراحی بد تبدیل شود. بنابراین با خارج شدن بیمار از اتاق عمل ، تکلیف مهمی بر عهده بیمار و پزشک وجود خواهد داشت و آن مراقبت های بعد از عمل است که باید به دقت انجام شود.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

” اطاعت از دستورات پزشکی ” یکی از مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی بینی  است که باید بیماران از آن برخوردار باشند تا برای جراحی های زیبایی مناسب باشند. ما در اصطلاح پزشکی به آن compliance می گوییم. بعضی از افراد از نظر شخصیتی و ذاتی متاسفانه از این ویژگی برخوردار نیستند. چنین کسانی، اصلاً نباید خودشان را کاندید عمل جراحی زیبایی کنند. این ها افرادی هستند که حتی داروهای تجویز شده را مرتب و منظم مصرف نمی کنند! چه رسد به مراقبت های مفصل و دقیق در فعالیت و تغذیه و داروها و غیره. اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید باید بدانید که این جراحی نیاز به صبر و حوصله کافی دارد. قبل از جراحی باید اطلاعات علمی درست را از منابع معتبر بدست آورید. سعی کنید انبوه مطالب تبلیغاتی و دروغین را از ذهنتان دور بریزید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی

 

کیفیت کار جراح حرف اول را در نتیجه عملتان خواهد زد و حرف آخر را مراقبت های خودتان . جراح بینی خوب آن است که امکان آموزش دقیق را برای بیمارانش، قبل از عمل ، فراهم آورد و با آن ها صادق و صریح باشد. ما اگر قبل از عمل ، پی ببریم که شخص متقاضی عمل ، از جمله افرادی است که در اجرای دستورات مراقبت های بعد از جراحی بینی ، سهل انگار است، از لیست پذیرش حذف خواهیم کرد زیرا مواردی بوده اند که بعد از جراحی با اجرا نکردن دستورات ساده پزشکی، باعث صدمه زدن به خودشان شده اند. شما اگر قصد جراحی زیبایی بینی دارید، می توانید برای مطالعه جامع تر به مقالات متعددی که درباره ی این نوع عمل نوشته ام و در بخش مقالات همین سایت وجود دارند، مراجعه کنید. به ویژه مقاله ” آشنایی با عمل جراحی زیبایی بینی ” که در آن بطور خلاصه ، مراقبت ها نیز توضیح داده شده اند. سوالات خود را با ما در میان بگذارید. آگاهی شما، هر چه قوی تر باشد، تضمین کننده ی کیفیت کار ما خواهد بود.

ممنوعیت مصرف الکل و سیگار در دوره نقاهت عمل بینی

در طول دوره مراقبت‌های پس از عمل بینی، یکی از نکات حائز اهمیت ویژه، ممنوعیت مصرف الکل و سیگار است. پیشنهاد می‌شود که در این دوره، از مصرف الکل و سیگار خودداری نموده و راهنمایی‌های پزشک را به دقت پیگیری کنید.

این ممنوعیت یکی از مهمترین توصیه‌های پزشکان است و باید به عنوان یک قسمت حیاتی از روند بهبودی پیش از عمل جراحی و همچنین پس از آن، مورد توجه قرار گیرد. دلیل این تأکید به دلیل تأثیرات منفی سیگار بر گردش خون در رگ‌هاست که منجر به تنگی عروق و کاهش اکسیژن مورد نیاز برای سلول‌های ناحیه جراحی می‌شود. این وضعیت ممکن است به مرگ قسمتی از بافت منجر شود و فرآیند بهبودی با کندی پیش برود.

همچنین، الکل می‌تواند با داروهای بیهوشی تداخل داشته و مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند. اثر منفی الکل بر روی خشکی پوست و دهیدارته شدن بدن نیز یک نکته مهم است. افراد مصرف‌کننده الکل به دفعات بیشتری دفع ادرار دارند، که منجر به از دست دادن بخش زیادی از آب بدن می شود؛ این موضوع سرعت فرآیند بهبودی را کاهش دهد.

 

 

برای مشاهده ویدیو های بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم کانال آپارات دکتر امرالله حسینی را دنبال کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی