021

88782368

021

88782368

جراحی زیبایی بینی و نقش جراح

جراحی زیبایی بینی یا همان راینوپلاستی یا جراحی پلاستیک بینی یکی از رایج ترین نوع جراحی بینی در جهان می باشد که در کشور ما رتبه اول جراحی‌های زیبایی را به خود اختصاص داده و مورد استقبال روز افزون مردم قرار گرفته است. تاثیرات شگرف جسمی و روانی این عمل باعث می‌شود که جایگاه آن دربالاترین مرتبه از نظر اهمیت و پیچیدگی بین تمام جراحی‌های زبیایی باشد.

جراحی زیبایی بینی و نقش جراح

جراحی زیبایی بینی و نقش جراح

علل و عوامل گوناگونی برای موفق بودن جراحی کردن بینی نقش ایفا می‌کنند که اصلی‌ترین آن نقش “جراح” است. جراح به عنوان راهبر و لیدر تیم درمانگر در انتخابِ بیمار مناسب و پیش‌بینی نتیجه‌ی احتمالی و برخورد صادقانه با بیمار و رعایت اخلاق پزشکی و البته حذاقت در علم و فنون جراحی و هنر خلق زیبایی همه و همه مسئولیت اول را بر عهده دارد و این نقش بی‌بدیل است. واژه‌ای که باید به درستی به کار برده شود و به معنی دقیق کلمه هر کسی شایسته آن نمی‌تواند باشد. چرا و چگونه؟! قبل از عمل جراحی اخذ شرح حال دقیق و معاینه جامع و ارائه مشاوره خوب و دقیق، اجتباب از تشویق‌های بی‌مورد ‌از طرفی و ترساندن‌های بی‌مورد از طرفِ‌ دیگر، بیان شفاف عوارض جراحی‌ها، بیان دقیق و بی‌رو‌در‌بایستی نشدنی‌های یک بینی خاص و دیگر جزییات یک سرویس خوب قبل از عمل ودرصورت پذیرش برای عمل جراحی ارائه آموزش‌های لازم برای مراقبت‌های بعد از عمل.

  • صرف وقت کافی قبل از عمل، قبل از عمل و باز هم قبل از عمل.
  • هیچ عجله نکنید.
  • تحقیق کنید.
  • حتما با پزشک مورد نظر به صورت حضوری و چهره به چهره مشورت کنید.
  • به فضای مجازی و نقل قولها بسنده نکنید.

خوانندگان این متن بدانند که نویسنده‌ی آن، پزشکی است که سالها با رنج‌ها و شادی‌ها بیماران گوناگون مواجه بوده و نتایج جراحان مختلف با ادعاهای جورواجور را در فضای تبلیغاتی و بازاری شهرهای بزرگ و کوچک تجربه کرده است. شما باید قبل ازعمل وقت کافی برای تحقیق و جستجو بگذارید برای انتخاب جراح بینی خوب. من همیشه مثالی آمیخته با مزاح برای مراجعین عموما” جوانم عرض می‌کنم که انتخاب برای جراحی زیبایی بینی از “ازدواج” آسانتر نیست! تصور کنید برای نتیجه‌ ی بینی عمل شده راه برگشتی وجود ندارد ولی برای یک ازدواج ناموفق راه برگشت و جبران وجود خواهد داشت هر چند در مورد آن هم باید خیلی دقت کنید.!!!

 

اگر این جراحی زیبایی توسط جراح بینی متبحر و با تجربه انجام شود بهترین نتیجه‌ی ممکن را به ارمغان می‌آورد. این است که برای این عمل جراحی انتخابِ شخص جراح بینی ، اساسی‌ترین عامل تاثیرگذار در نتیجه‌ی عمل جراحی است. هر چند مانند همه اعمال جراحی دیگر وجود امکانات پزشکی چه از نظرسخت افزاری و نرم افزاریِ مناسب با استانداردهای درست از نظر بستری و بیهوشی در بخش‌ها و اتاق عمل‌ها و غیره همگی عوامل مهم و موثری محسوب می‌شوند و جراحی زیبایی بینی هم مانند هر عمل زیبایی دیگری یک کار گروهی(تیمی) محسوب می‌شود که همه اعضای تیم باید هماهنگ و درست عمل کنند تا نتیجه مناسب به دست آید؛ اما اگر “جراح بینی ” به عنوان لیدر تیم معالج نقش خود را به درستی ایفا کند در انتخاب اعضای تیم (بخصوص آنها که نقش حیاتی دارند) و نیز فراهم آوردن امکانات مورد نیاز،  دقت و وسواس کافی به خرج خواهد داد تا خیال بیمار از بابت این مسائل آسوده باشد.

وگرنه بدون تردید حضور تیم بی‌هوشی قوی و متبحر برای ارائه یک بیهوشی آرام و مطمئن و نیز دسترسی به تیم پرستاری مناسب مثالهایی از نقش‌آفرینان در روند اصلی جراحی هستند. بعد از عمل جراحی هم، در گذراندن دوران نقاهت و سیر بهبود این جراح است که در کنار بیمار نقش حمایتگر اصلی را برعهده دارد. بیماران ما بعد از عمل بخصوص در هفته‌های اول که دارای تورم و کبودی و بدشکلیهای ناشی از آن هستند و هنوز شکل بینی نامشخص است زیر فشار روانی شدیدی هستند که حمایت همه‌ جانبه تیم‌ پزشکی و خانواده و اطرافیان یک ضرورت است.

همچنین یک جراح خوب ، همواره تعهد و مسئولیت خود را در قبال هر گونه اقدام لازم برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، برای همیشه برای هر بیمار، حفظ خواهد کرد. هر زمان و هر کجا که بیمار عمل شده نیاز واقعی و ضروری به عمل مجدد یا مداخله دیگری داشته باشد دریغ نمی‌ کند و حوصله و انگیزه کافی به خرج خواهد داد تا سرانجام هم بیمار و هم پزشک از نتیجه خشنود باشند.

نقش مکمل

همه مواردی که برای نقش جراح بیان گردید نباید باعث غفلت از وظایف و جایگاه “بیمار” شود.در واقع “بیمار خوب” است که مکمل “جراح خوب” خواهد بود. شخص بیمار و خانواده‌اش نیز در مورد این عمل جراحی و نیز در قبال جراح وظایفی دارند که درباره آن نیز سخن گفته‌ایم و خواهیم گفت. به مقالات دیگر هم مراجعه بفرمایید به ویژه آنها که به انتخاب بیمار برای این عمل پرداخته باشند.

 

سخن آخر

ما اطمینان می‌دهیم که تیم پزشکی باصلاحیت و حاذق برای جراحی زیبایی بینی فراهم آورده‌ایم. درگاه اینترنی، صفحه اینستاگرام و دیگر بودن‌های مَجازی اکنون در دسترس شماست اما هیچ چیز در امر پزشکی جایگزین ملاقات رودررو با پزشک نیست و هرگز نخواهد شد.  “دکتر امراله حسینی  با تجربه سالیان دراز در ممارست و تمرکز برای ایفای نقشیک “جراح بینی خوب” می‌تواند پاسخگوی نیاز کسانی باشد که در جستجوی پزشک حاذق و صادق و مجرب باشند و بینی زیبا و در عین حال طبیعی و منطبق با فرهنگ ایرانی را طلب کنند. این ادعا آنگاه زیبا و دلنشین خواهد بود که از زبان اشخاص عمل شده شنیده شود که امیدوارم این نوشته تا حدودی انعکاس آن باشد.

اعتماد شما مایه‌ی امید و افتخار ماست و سربلندی و سلامتی شما آرزوی ماست.

ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر حسینی